Thursday, November 3, 2016

A day with the ALGARVE URBAN SKETCHERS



















The Algarve Urban Sketchers welcomed me on a warm, sunny Friday to draw with them in Ferragudo a beautiful fishing village. Hélio Boto, the heart and soul of the group whom I only knew from his drawings organized the whole thing. Victoria was so kind to give me a lift from Portimao to Ferragudo where we met the other painters. I first did not know what to paint as there were so many beautiful places. So I sat down on the steps near the church and began with some houses. After lunch in a café nearby and sketchbook and art talks we continued drawing. I thank all of you for having and welcoming me in your Algarve Group. It was a pleasure and my highlight of this times stay.

THANK YOU HÉLIO, VICTORIA, FÁTIMA, ELS, ....I can't wait to see you again...

You definitely need to have a look at Helios excellent drawings on:  
rua-dos-riscos.blogspot.com

Die Algarve Sketchers hatten mich an einem warmen, sonnigen Freitag eingeladen mit ihnen in Ferragudo zu zeichnen. Hélio Boto, den ich bis dahin nur von seinen Zeichnungen her kannte hat das Treffen organisiert. Er ist das Herz und die Seele der Algarve Sketchers. Victoria hat mich von Portimao mit nach Ferragudo genommen, wo wir die Anderen trafen. Zuerst wusste ich nicht so recht, was ich malen sollte, denn die Auswahl war riesengross. Ich setzte mich also auf die Treppen neben der Kirche und begann mit ein paar Häusern. Nach dem Mittagessen in einem in der Nähe gelegenen Café und Gesprächen über Skizzenbücher, Techniken und Kunst malten wir weiter. Ich danke allen, die dabei waren und mich so nett in die Algarve Gruppe aufgenommen haben. Es war mir eine Riesenfreude und mein persönliches Highlight der Reise.

DANKE AN HÉLIO, VICTORIA, FÁTIMA, ELS, ...ich freue mich schon sehr auf ein Wiedersehen...

Auf jeden Fall solltet Ihr euch Hélios super Zeichnungen auf seinem Blog ansehen:  rua-dos-riscos.blogspot.com