Sunday, September 24, 2017

Karlsbad Fassade

















Second part of my grey watercolour test. For the greyish tones in the above drawing, I used Sennelier Kaltgrau 707 (compared to yesterdays DS shadow violet). The colour is more opaque than the DS shadow violet colour and it seems like a mix with very few of a dark blue in it (like indigo) and it is a strong but not really a bright colour. I like the smooth appearance of it. I still have to figure out which of them will go into my plein air set (and if they stay?). Both great colours, ...but I probably fell more in love with the granulating, more transparent and somehow whimsical DS shadow violet? 

Das ist der zweite Teil meines Vergleichs zweier Grautöne: 1. DS Shadow violet (gestern getestet), 2. Sennelier Kaltgrau 707 (Bild siehe oben). Die Farbe ist deckender als die DS shadow violet und die Sennelier Farbe erscheint leicht bläulich-grau (fast eine Indigo-Anmutung). Es ist eine starke Farbe, die aber nicht kräftig hervorsticht, sondern eher matt aussieht. Ich mag aber die Konsistenz und die Möglichkeit sie deckend aufzutragen. Jetzt muss ich mir nur noch überlegen, ob ich eine davon, und wenn ja welche, ich in meinen kleinen Plein-air Kasten aufnehme...Beides sind super Farben, aber möglicherweise wird es die etwas verrücktere, granulierende, transparentere DS shadow violet?



This is my pencil sketch:
Hier meine Vorzeichnung: