Friday, October 13, 2017

Herbstwald


























A little more than a week ago my very dear cousin from the U.S. visited her relatives in Germany and as I knew that she likes drawing and painting as much as I do we went to my watercolour class together. She had her miniature watercolour set and some of her beautiful stuff which she calls "my toys" with her. She brought everything in her very small suitcase along with a sketchbook of Arches paper. We did a Hohenlohe fall landscape. Each of us had another photo as a reference. First we did a quick pencil drawing and after that we used a yellow tone for the first layer in order brighten up the greeens that came later. I am really sorry that I did not take a photo of her finished painting (maybe she can send one and I show it later). I did not finish mine in the right part, but I like the middle part with the red-orange tones. Normally I do not change a painting afterwards, but I am not satisfied with the trees on the right...
My thanks go to Gaby and my painting friends for their hospitality. 

My cousin was here just for a few days so we neither had enough time to draw more nor did we do enough talking about family stuff and artist/toys talk. I already miss her.

Etwa vor einer Woche war meine liebe Cousine aus Amerika hier, um ihre Verwandten in Deutschland zu besuchen. Ich wusste, sie malt mindestens so gerne wie ich und hab sie deshalb mit in meinen Aquarellkurs genommen. Sie hatte ihr kleines Aquarellset und einige Malutensilien, die sie "mein Spielzeug" nannte, dabei. Das alles hat sie in einem kleinen Koffer, so auch ihr Skizzenbuch mit Arches Papier mitgebracht. Wir wollten eine hohenloher Herstlandschaft malen. Jeder von uns hatte ein anderes Foto als Referenz. Zuerst machten wir eine schnelle Bleistiftzeichnung und danach kam erstmal eine Lage gelb hinter die Bäume, damit die Grüntöne später stärker leuchten können. Es tut mir so leid, dass ich kein Foto ihres fertigen Bildes gemacht habe (vielleicht kann sie mir ja eines nachsenden). Mein Bild ist leider auf der rechten Seite nicht mehr ganz fertig geworden, aber immerhin gefällt mir der mittlere Teil mit den orange-roten Tönen. Normalerweise ändere ich später nichts mehr, aber hier bin ich mit den Bäumen auf der rechten Seite noch nicht ganz zufrieden...auf jeden Fall möchte ich mich bei Gaby und meinen guten Malfreunden recht herzlich für den schönen Malabend bedanken.

Meine Cousine war nur einige Tage hier und wir hatten leider nicht genügend Zeit zum Reden, Malen usw. Ich vermisse sie schon jetzt.